Friday 16 September 2011

Infineon..



..mula bekerja 1 hari selepas saya balik dari cuti beraya dikg membuatkan saya terfikir, adakah ini kehidupan perantau lain memikul dunia pekerjaan? Hampeh dan sedikit menyedihkan, sungguh  tak puas hati. Seriusly, itu yang saya dpt katakan skang, meskipun masih belum sepenuhnye saya bekerja, tetapi, itulah pendapat saya. Bahkan, terdapt beberape kwn saya semasa beraya aritu bertanya2 ttg peluang pekerjaan di Terengganu, masing2 sudah bosan dengan kehidupan perantauan. Semua rindukan kehidupan dikg. Saya pun berpendapatt demikian, namun, saya tahu, sebagai seorg manusia biasa, saya xmampu memiliki semua ape yg sy kehendaki. Mesti ade yg patut dikorbankan untuk mencapai sesuatu. Saya xnafikan, inilah pekerjaan yg saya inginkan selama ini. Engineer. Itulah cita2 saya setahun yg lepas, sebelum ini, kehidupan saya adelah tanpa haluan, dan kurang bercita2 tinggi. Semuanya terima kasih kepada kerja Security guard(or abah call it "jaga") membuatkan saya tahu dan mahu menceburkan diri dlm dunia seorg Jurutera. 

No comments:

Post a Comment